◘ The Only Me ◘

My photo
♥ A Muslimah faithful to ALLAH ♥ A Besties to my Cats & Kittens ♥ A Savior to my Best Friends ever ♥ A Good Listener to my Fiancee ♥

02 June 2009

[7 AYAT CINTA]

Sabda Rasulullah SAW:
Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan
akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan..



1.Bismillahhirrahma nnirrahim: pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.



2.Alhamdulliah: pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.



3.Astagfirrullah: jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.



4.Insyaallah: jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang.



5.Lahaulawalaquatai llahbillah: bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang
buruk.



6.Innalillah: jika menghadapi musibah atau melihat kematian.



7.Laailaahaillallah: bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya.amalkanlah selalu moga-moga
kita tergolong dikalangan orang yang terpilih oleh Allah.

[nyanya + adik + june]



~INI adalah 3 ekor kucing aku yg sgt aku SAYANGI~
June adalah mama kepada ADIK n NYANYA...mereka2 ini yg slalu menceriakan suasana umah kami yg memang dh CERIA ngn gelagat adik2 aku dan BUDAK2 NGAJI yg datang ke rumah kami....kepada sesape yg rasa bosan, aku syorkan laa kat korang supaya MEMBELA kucing kerana kucing sgt suka dimanja dan disayangi dan yg paling PENTING kucing nie memahami HATI tuan die taw!!!!! i LIKE!!!!! =* mmmmooooowaaaaaahhhhhhh

hang out - GENTING ....





[PERJALANAN kami bermula pada 7th MARCH 2009]
Pengalaman yang xdpt dilupakan time pg2 buta kami menunggu bus kt KL SENTRAL...yg peritnye bile ada 1 jelitawan yg cntik manis t'lmbt smpi ke tmpt bus tuh..then aku,akma,ummu,ain n fatin berasa sgt CEMAS..jelitawan yg dimaksudkan si IZNEY..bygkan???(bygkan taw)...ade ke lg 10 minit nak kul11 pg (means nak menaiki BUS nie) die still berade di JLN YAP KWAN SENG pd ms itu..not sure..izney bersama akaknye dlm perjalanan menghantar izney ke KL SENTRAL..kami dah gelabah2 terpakse buat keputusan untuk MENINGGALKAN ain(yg pakar untuk ke genting) supaya menunggu izney yg bakal tiba...kami pon pergi laa dlu menaiki bus...

[keadaan bus yg juge TEGANG]
Ini kerana,otak aku,akma,ummu n fatin bercelaru memikirkan sma ada ain n izney dpt ke x tmpt dlm bus berikutnye...dlm keadaan bercelaru sempat lg akma,ummu dan fatin berebut2 menikmati KEK BATIK aku....heeeeee ('_').....bile jam menunjukkan pkul 11.30 pg,ain menelefon aku n bgth yg dorg(ain n izney) cuma dpt nek bus jam 3 ptg....ape lg,trus kami b'4 decide untuk terima je kemungkinan yg ade dn truskan perjuangan ke GENTING n menunggu mereka di GENTING.......dan kami sanggup untuk tido disana if kami terpaksa menunggu ain n izney yg KELAMBATAN itu.....

AKHIRNya....kami ditipu oleh mereka (ain n izney)...rupa2nya mereka dpt menaiki bus slps bus yg kami naik...so apabila kami b'4 smpi di BUSTOP untuk menaiki kete kabel, dua MINIT selepas itu mereka pon smpi....betapa BERBUNGA2 hati kami b'4 melihat kedatangan mereka walhal pd ms tu masing2 ade RANCANGAN masing2 untuk mengenakan AIN n IZNEY!!!!!! SIAPPP kORANGGGG!!!! hahahahahahaaa

[Harimau,tikus dan buaya]

Adalah seorang hamba Allah ni , dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan. Sedang dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu bunyi....aauuummmmm !!!!!.... bunyi harimau yg kelaparan dan hanya menunggu mangsanya saja. Jadi, si hamba Allah ni pun lari untuk menyelamatkan diri. Harimau tu kejar hamba Allah ni. Sebab dia dah lapar sangat ni. Harimau tu pun kejar, kejar, kejar dan kejar. Hamba Allah ni punyalah takut, berlari lintang pukang. Sempat juga dia berdoa agar dia diselamatkan daripada dibaham dek harimau tadi. Dengan kuasa Allah diperlihatkan sebuah perigi di depan mata nya. Jadi untuk menyelamatkan diri si hamba Allah ni pun terjunlah ke dalam perigi. Perigi tu ada tali dan sebuah timba. Si hamba Allah ni bergayut pada tali tu. Tali tu pendek jer. Jadi dia bergantungan di tengah-tengah perigi. Di mulut perigi harimau yg lapar tu menunggunya.


Si hamba ni pun berfikirlah macam mana nak menyelamatkan diri. sambil berdoa kepada Allah agar dia diselamatkan. Tengah dok berfikir cam ner nak selamat tetiba dengar bunyi kocakkan air di bawah perigi. Aaaaa!!!!... Ya Allah..... lagilah seram dibuatnya. Nak tahu ada apa kat bawah tu? Ada 2 ekor buaya yg kelaparan. Apalah nasib. Dah jatuh ditimpa tangga. Lagilah takut si hamba Allah ni. Atas ada harimau bawah ada buaya. Semakin risau dan takut. Tengah berfikir untuk mencari jalan keluar tetiba keluar seekor tikus putih dari lubang celah-celah perigi. naik ke atas ikut tali yg hamba Allah tu bergayut. sampai kat atas tikus tu gigit tali tu pulak.

Pastu, keluar lagi seekor tikus yg berwarna hitam. Dia naik mengikut tali tadi, cit!cit!cit! cit! Sampai kat atas.Tikus hitam ni pun gigit juga tali tu.

"Cis,lagi satu . Macam aku nak buat ni.... habislah jadi mangsa buaya."

Berfikir lagi. Kalau naik kat atas makan dek harimau. Kalau tunggu tali putus dan jatuh ke bawah makan dek buaya.

"Macam mana nih..."

Sedang hamba Allah tu berfikir cam ner nak selamatkan dirinya, tetiba ... terdengar satu bunyi....uuuuuuuuuu uuu...Bunyi lebah bawa madu. Si hamba Allah ni pun mendongak ke langit, melihat lebah yg sedang bawa madu. Tetiba setitik madu terjatuh dan terus masuk ke dalam mulut si Hamba Allah ni tadi.

Punyalah nikmat sehingga tidak terkata. Hamba Allah tu kata,

"Fuh manisnya madu ni , tak pernah ku rasa manisnya ni. Sedapnya. Subhanallah sungguh sedap madu ni."

Kerana setitik madu si hamba Allah tu lupa pada harimau yg sedang menantinya di mulut perigi dan buaya yang menantinya di bawah.

Kalau semua nak tahu , si Hamba Allah itu adalah kita semua.

Harimau
yang mengejar tu adalah maut kita, ajal memang sentiasa mengejar kita, so beringat-ingatlah.

2 ekor buaya itu adalah Malaikat Munkar dan Nankir yg menanti kita di alam kubur nanti.

Tali yg tempat si hamba bergayut tadi adalah jangka hayat kita yang menentukan panjang ataupun pendek umur kita

Tikus putih dan hitam tu adalah dunia kita siang dan juga malam yg sentiasa menghakis umur kita. Kan tikus tu gigit tali.

Madu yang jatuh setitik ke dalam mulut hamba itu tadi adalah nikmat dunia. Bayangkan setitik saja madu tu jatuh ke dalam mulutnya, dia lupa pada harimau dan buaya tu. Macam kitalah bila dapat nikmat sikit lupa pada Allah. Waktu susah memang sentiasa ingat....... .